متفرقه

رویداد ۲۰۲۳ مایکروسافت: معرفی سرفیس‌های جدید، سرویس‌های هوش مصنوعی

رویداد ۲۰۲۳ مایکروسافت: معرفی سرفیس‌های جدید، سرویس‌های هوش مصنوعی

رومایکروسافت این هفته (۲۱ سپتامبر) یک رویداد ویژه را در شهر نیویورک میزبانی کرد که در آن یک به روزرسانی در مورد دستگاه های سرفیس، ویندوز ۱۱ و روش های مختلف ادغام “AI” در نرم افزارهای خود پس از موفقیت بینگ با ChatGPT ارائه داد.

رویداد سپتامبر مایکروسافت یک معامله بزرگ بود زیرا این شرکت “AI” را به ستاره‌ی نمایش تبدیل کرد و اعلام کرد که در پاییز امسال، دستیار مجازی Copilot مبتنی بر هوش مصنوعی را به ویندوز ۱۱ و مایکروسافت ۳۶۵ اضافه می‌کند. همچنین از سرفیس لپتاپ گو ۳ و سرفیس لپتاپ استودیو ۲ رونمایی کرد. سرفیس لپتاپ استودیو ۲، اولین لپ تاپ مایکروسافت خواهد بود که با NPU (واحد پردازش عصبی) عرضه می شود.

در این مقاله به بررسی اجمالی دو سرفیس معرفی شده در این رویداد خواهیم پرداخت:

سرفیس لپتاپ گو ۳:

سرفیس لپ تاپ گو ۳ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار، یک دستگاه فوق قابل حمل با صفحه نمایش ۱۲ اینچی لمسی است. طبق گفته مایکروسافت، این دستگاه در ۴ رنگ عرضه می شود و ۸۸ درصد سریع‌تر از نسخه اصلی است. عمر باتری این لپتاپ تا ۱۵ ساعت می‌رسد. وزن آن نیز کمتر از ۱.۳ کیلو خواهد بود.

ویژگی مهم این لپ تاپ، کوچکی و سبکی آن است. با وزن کمی کمتر از ۱.۱ کیلو، از مکبوک ایر سبک‌تر است، هرچند نه چندان باریک. و در حالی که صفحه نمایش کوچک نسبتا ضعیف، این لپتاپ را به لپتاپی عالی برای بازی یا تماشای فیلم تبدیل نمی‌کند، باید برای نوشتن و کار در حال حرکت به اندازه کافی خوب باشد.

مایکروسافت سرفیس لپتاپ گو ۳ از تاریخ ۲ اکتبر با قیمت پایه ۷۹۹ دلار عرضه می شود و امیدواریم در آینده بررسی کاملی را از آن منتشر کنیم.

سرفیس لپتاپ استودیو ۲

سرفیس لپتاپ استودیو ۲ دارای صفحه نمایش ۱۴.۴ اینچی و یکی از اولین دستگاه‌های دارای تراشه‌های NPU (پردازش عصبی) اینتل در ویندوز ۱۱ است که از افکت های Windows Studio و مقیاس پذیری تجربیات هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. همچنین دارای پردازنده گرافیکی سری RTX 2000 است. این دستگاه با قیمت اولیه ۱۹۹۹ دلار و در تاریخ ۲ اکتبر عرضه می‌شود.

می بینیم که با استفاده از مدل های هوش مصنوعی، تصویری را در زمان واقعی ارائه می‌دهد. حداقل طبق گفته مایکروسافت، این دمو نشان داد که این روند سریعتر از مک بوک پرو با تراشه M2 Max انجام می شود.

به گفته مایکروسافت، جدای از مشخصات تقویت‌شده، این لپ‌تاپ دارای «فراگیرترین» پد لمسی است. ما شخصی را بدون دست می بینیم که سعی می کند از یک صفحه لمسی معمولی استفاده کند که به حرکات پاسخ نمی دهد. تاچ پد لپ تاپ استودیو ۲ حتی برای افرادی با دست های متفاوت پاسخ می دهد. این یک تغییر بازی برای افرادی که در یک موقعیت مشابه هستند خواهد بود.

قابل توجه ترین خبر مدفون در برگه‌ی مشخصات این است که سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ (تصویر) با شتاب دهنده هوش مصنوعی Intel Gen3 Movidius 3700VC VPU و پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7-13700H عرضه می شود.

مایکروسافت ادعا می کند که VPU قصد دارد تمام ترفندهای جدید هوش مصنوعی خود را در ویندوز ۱۱ بهتر کار کند، که مشتاقانه منتظریم شخصا آن را امتحان کنیم.

مایکروسافت سرفیس استودیو ۲ با پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7 و گرافیک Nvidia RTX 4060، حداکثر ۶۴ گیگابایت رم و حداکثر ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. تاریخ انتشار آن ۳ اکتبر و قیمت اولیه آن ۱۹۹۹ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *