اخبار و مقالات

سرفیس لپتاپ استودیو ۲ معرفی شد

سرفیس لپتاپ استودیو ۲ معرفی شد

مایکروسافت در رویداد ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳، از نسل جدید خانواده‌ی سرفیس لپتاپ استودیو با نام رونمایی کرد.

سرفیس لپتاپ استودیو ۲ در رویداد ویژه ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ مایکروسافت در شهر نیویورک، به صورت رسمی رونمایی شد. این دستگاه یک ارتقاء بزرگ نسبت به نسل اول سرفیس لپ تاپ استودیو است. این پیشرفت‌ها به لطف پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل، گرافیک‌های سری NVIDIA RTX 40، پورت‌های بیشتر، صفحه نمایش و ترک‌پد بهبود یافته و حتی قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو را با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core i7 سری H ارتقا داده است که عملکرد قابل‌توجهی را نسبت به پردازنده‌های سری H یازدهم موجود در نسخه‌ی اول ارائه می‌دهد. همچنین می‌توان آن را با گرافیک‌های Intel Iris Xe یا سری NVIDIA RTX 40 مشخص کرد که مدل با گرافیک اختصاصی، حافظه‌ی VRAM بیشتری ارائه می‌دهد.

در بخش رم، سرفیس لپتاپ استودیو ۲ با ۱۶ گیگابایت، ۳۲ گیگابایت و برای اولین بار ۶۴ گیگابایت رم DDR5X ارائه می‌شود. ۶۴ گیگابایت برای کاربران حرفه‌ای خواهد بود که به دنبال خرد کردن حجم زیادی از داده‌ها هستند یا کسانی که قصد دارند از آن برای کارهای خلاقانه سنگین و چند وظیفه‌ای استفاده کنند.

در مورد طراحی بدنه، طراحی کلی سرفیس لپتاپ استودیو ۲ شبیه به نسل قبلی خود است، با این تفاوت که طیف جامع تری از درگاه‌ها وجود دارد. علاوه بر دو درگاه USB-C تاندربولت ۴ ،یک درگاه USB-A جدید در سمت چپ و یک کارت خوان microSD در سمت راست وجود دارد. درگاه آهنربایی Surface Connect و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز کماکان وجود دارد.

سایر ویژگی‌های جدید عبارتند از صفحه نمایش روشن‌تر و سازگار با HDR، ترکپد در دسترس‌تر با سطوح دقیق‌تر کنترل بازخورد، و وب‌کم با میدان دید وسیع‌تر.

سیستم عاملWindows 11 Home (consumer), Windows 11 Pro (commercial)
پردازندهIntel Core i7-13700H , Intel Core i7-13800H
گرافیکIntel Iris Xe, NVIDIA RTX 4050, NVIDIA RTX 4060, NVIDIA RTX 2000 Ada
حافظه رم۱۶GB, 32GB, 64GB DDR5X
حافظه ذخیره سازی ssd۵۱۲GB, 1TB, 2TB
درگاه‌ها۲x Thunderbolt 4 USB-C , 1x USB-A, 1x microSD, Surface Connect, 3.5mm Headphone Jack
صفحه نمایش۱۴.۴-inch IPS PixelSense touchscreen with HDR
قیمت پایه$۱,۹۹۹
سرفیس لپتاپ استودیو ۲ در رویدادی رونمایی شد که به شدت بر قابلیت‌های هوش مصنوعی در ویندوز ۱۱ تمرکز داشت. جای تعجب نیست که مایکروسافت از سرفیس لپتاپ استودیو جدید به عنوان یک ماشین هوش مصنوعی با قابلیت‌های NPU (واحد پردازش عصبی) برای مدیریت کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند windows studio effects یاد می‌کند.
قیمت سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ از ۱۹۹۹ دلار شروع می‌شود که مدلی با Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و گرافیک Intel Iris Xe را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *