اخبار و مقالات

بررسی Microsoft Surface Go، تبلتی ارزان قیمت اما باکیفیت

بررسی Microsoft Surface Go، تبلتی ارزان قیمت اما باکیفیت

شرکت مایکروسافت در سال جاری تبلتی را معرفی کرده که باید آن را محصولی کارآمد دانست. سرفیس گو در حال حاضر برای خرید دردسترس بوده و یک مدل ارزشمند از شرکت ردموندی محسوب می شود.

این کمپانی تاکنون تبلت و دستگاه های مختلفی از سری سرفیس را معرفی کرده که می توان در میان آنها سرفیس گو را یک مدل اقتصادی به شمار آورد. زیرا شرکت مایکروسافت این تبلت را با هدف یک تبلت هیبریدی مقرون به صرفه رونمایی کرده و رقیبی هم برای کروم بوک ها به حساب می آید.

گذشته از آن همانند کروم بوک ها می توان سرفیس گو را مناسب دانش آموزان و دانشجویان تلقی کرد که به دنبال تبلتی ارزان قیمت و مناسب هستند. در این مطلب می خواهیم به بررسی سرفیس گو بپردازیم و بیشتر با آن آشنا شویم:

هر آنچه از سرفیس گو می دانیم

تبلت اقتصادی سرفیس گو مایکروسافت برای خرید دردسترس است. در حالی که مایکروسافت تبلت سرفیس گو را در ۲۳ آگوست عرضه کرده اما در برخی بازارها عرضه انجام نگرفته و تا اوایل سپتامبر انجام می گیرد.

یکی از ویژگی های بزرگ سرفیس گو قیمت بسیار مناسبی بوده که شرکت مایکروسافت برای آن در نظر گرفته شده است. تبلتی کارآمد که با قیمت ۳۹۹ دلار یا ۳۷۹ پوند برای خرید دردسترس می باشد. البته هر پیکربندی سرفیس گو قیمت خاص خود را داشته که با قیمتی قابل توجه و مناسب عرضه می شوند. این قیمت در مقایسه با سرفیس پرو که اختلاف بسیاری با سرفیس گو در بحث قیمت داشته می تواند محصول ردموندی ها را جالب توجه سازد.

مایکروسافت سعی داشته با سرفیس گو محصولی را معرفی کند که رقیب جدی کروم بوک ها می باشد. قیمت این تبلت حتی در مقایسه با سرفیس پرو ۳ نیز کمتر از و باید آن را ارزشمند دانست.

آنچه این تبلت شرکت ردموندی را نسبت به دیگر مدل ها برتر ساخته نه تنها طراحی ساده و مجذوب کننده است، بلکه صفحه نمایش باکیفیت در کنار پشتیبانی از قلم نرم و کارآمد سرفیس پن است. در حالی که مایکروسافت این تبلت را به عنوان یک مدل دانشجویی و اقتصادی طراحی کرده اما در قیاس با برخی تبلت های رده بالا دیگر برندها حرف های بسیاری برای گفتن داشته و یک مدل ارزشمندتر است.

شرکت ردموندی سعی کرده با قیمت ۳۹۹ دلاری تبلتی وسوسه برانگیز را به طرفداران و مخاطبان خود معرفی کند. این محصول حتی نسبت به برخی مدل های قدیمی سرفیس پرو نیز قیمت کمتری داشته و باید این امر را یک پوینت مثبتی دانست.

البته ۳۹۹ دلار قیمت نسخه پایه سرفیس گو بوده و برای تهیه قلم، کاور و صفحه کلید باید هزینه جداگانه ای در نظر گرفت. زیرا مایکروسافت این متعلقات را به رایگان در کنار تبلت عرضه نمی کند. هر یک از این لوازم جانبی ها قیمتی ۹۹ تا ۱۲۰ پوندی داشته و نسبتا گران قیمت هستند.

مشخصات کلیدی سرفیس گو

  • صفحه نمایش ۱۰ اینچی ۱۲۰۰*۱۸۰۰پیکسلی
  • پردازنده دو هسته ای Pentium Gold 4415Y اینتل با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتزی
  • حافظه رم ۴ یا ۸ گیگابایتی
  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی eMMC یا ۱۲۸ گیگابایتی SSD
  • سیستم عامل ویندوز ۱۰s
  • قیمت ۳۸۰ تا ۵۱۰ پوند

با مشخصات مورد اشاره می توان بیان کرد که سرفیس گو در مدل رده پایه کارآمد است و در مدل رده بالا نیز می تواند به عنوان تبلت قابل توجه محسوب شود. تجربه کاربری با آن تفاوتی با سایر تبلت های سرفیس نداشته زیرا مایکروسافت سعی کرده طراحی مینیمالیستی مدل های دیگر را در این نسخه نیز اعمال کند.

طراحی سرفیس گو

یکی از بخش هایی که در هر دستگاه هوشمندی موردتوجه قرار می گیرد، بحث طراحیست. سرفیس گو نیز همانند یک تبلت حرفه ای به نظر رسیده اگرچه پیکربندی آن سطح بالا نیست و برای کاربری روزانه مفید می باشد.

آنچه این تبلت را به محصول قابل توجه مایکروسافت تبدیل می کند قیمت فوق العاده ارزان بوده که اگر با دیگر مدل های رقیب مورد قیاس قرار گیرد مشخص می شود که چه قیمت مناسبی توسط ردموندی ها برای آن در نظر گرفته شد.

سرفیس گو مایکروسافت دارای صفحه نمایش ۱۰ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲ بوده و رزولوشن ۱۲۰۰*۱۸۰۰پیکسلی دارد که می تواند وضوح بالایی داشته و محتوا را با کیفیت بالایی نمایش دهد. این در حالی است که تفاوتی در بحث کیفیت تصویر با سرفیس پرو نداشته و باید آن را مدل یکسانی با محصول قبلی دانست.

ابعاد سرفیس گو ۲۴۴*۸.۳*۱۷۵ میلیمتر است و وزن آن به ۵۲۱ گرم می رسد. بنابراین تبلت کم وزنی نیست و کوچک هم محسوب نشده از این رو باید آن را تبلت استانداردی محسوب کرد. مایکروسافت در این تبلت اقتصادی پورت USB-C به کار گرفته و اسلات کارت میکرو اس دی برای ارتقا حافظه داخلی نیز فراهم شده است.

ویژگی‌های سرفیس گو

در بحث دوربین این تبلت از سنسور اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی برخوردار است. مایکروسافت سرفیس گو را در دو مدل عرضه می کند که نسخه اول با قیمت ۳۷۹ پوند مدل پایه آن محسوب می شود. مدلی با حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی eMMC که می تواند عملکرد کارآمدی داشته باشد. دیگر نسخه با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه اس اس دی ۱۲۸ گیگابایتی قیمت بیشتری دارد.

هر دو مدل تبلت سرفیس گو با پردازنده نسل هفتمی Pentium Gold 4415Y اینتل همراه هستند که به عنوان چیپ های مقرون به صرفه شناخته می شوند. مایکروسافت هر سال نسل جدیدی از تبلت های سرفیس را معرفی می کند و علاوه بر تبلت، مدل های دیگری از محصولات سری سرفیس را عرضه می دارد. سرفیس گو نیز یک مدل اقتصادی و کارآمد است که افراد می توانند آن را با قیمت مناسبی تهیه کرده و مشخصات این تبلت نیز ایده آل است.

در کنار مشخصه های مورد اشاره، باید به سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس اشاره کرد. سیستم عاملی که حجم کمتری در مقایسه با ویندوز ۱۰ اصلی داشته اما در بیشتر ویژگی با نسخه اصلی یکسان است. نخستین بار مایکروسافت در لپتاپ سرفیس این سیستم عامل را به کار گرفت و رقیب مستقیمی برای سیستم عامل کروم به شمار می رود. لپتاپ اخیرا معرفی شده سرفیس نیز به عنوان رقیب کروم بوک ها رونمایی شد و استقابل خوبی نیز از آن صورت گرفت.

سرفیس گو نیز به عنوان اولین تبلت اقتصادی مایکروسافت شناخته شده و آنچه این تبلت را نسبت به رقبا برتر می سازد نه تنها قیمت مطلوب آن است، بلکه مشخصات ایده آلی توسط مایکروسافت برای آن در نظر گرفته شده تا نقصی در عملکرد نداشته باشد.

در طراحی تفاوتی با سایر سرفیس های نداشته و مایکروسافت نیز سعی کرده ساختار مینیمالیستی این مدل را همانند دیگر نسخه ها حفظ کند. بنابراین اگر سرفیس گو را در کنار سرفیس پرو قرار دهید شاهد شباهت نزدیک بین آنها خواهید بود.

همانطور که پیشتر اشاره شد، سرفیس گو در مشخصات نیز همانند سرفیس پرو بوده و با تبلتی رو به رو هستیم که تفاوت چندانی با بردار بزرگتر خود ندارد. بنابراین نباید پنداشت که محصولی متفاوت از مایکروسافت شامل حال شما شده، در حقیقت سرفیس گو همان سرفیس پرو با مشخصات پایین تر و قیمت کمتر است.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس با قابلیت ارتقا به ویندوز ۱۰ بدان معناست که با خرید سرفیس گو همان قابلیت های سرفیس پرو را خواهید داشت. اجرا برنامه هایAdobe Photoshop یا Illustrator روی این تبلت به سادگی انجام می گیرد و نیاز به پیکربندی سخت افزاری قدرتمندی نیست.

سرفیس گو شکافی بین سرفیس ۳ و سرفیس پرو مایکروسافت را پر می کند زیرا از یک سو مشخصات ایده آلی داشته و در سوی دیگر طراحی قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شد. در میان مشخصه های سرفیس گو تنها پردازنده پنتیوم ممکن است موردتوجه قرار نگیرد و در باقی ویژگی های تبلتی باکیفیت و بزرگ محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *