آموزش

آموزش نصب محافظ شیشه‌ای صفحه‌نمایش بر روی سرفیس

شاید تجربه‌ی تلخی از نصب محافظ شیشه ای صفحه نمایش یا همان گلس داشته باشید و این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور بعضی افراد این کار را به سادگی و ظرف چند ثانیه انجام می‌دهند. نصب این محافظ ها بسیار ساده است. کافیست که چند نکته ی کوچک را رعایت کنید. با ما همراه باشید تا شما را به استاد نصب این محافظ‌ها تبدیل کنیم.

۱. آماده شوید.

یک میز کاملا تمیز آماده کنید تا عملیات نصب را بر روی آن انجام دهید. آستین های خود را بالا بزنید تا پرز های لباس به گلس نچسبند. می‌توانید با اسپری اندکی میز و دستان خود را نیز مرطوب کنید تا اثر الکتریسیته ساکن خنثی گردد.

۲.تمرین کنید.

یک بار بدون آنکه لایه‌ی محافظ را جدا کنید، آن را بر روی صفحه نمایش سرفیس قرار دهید تا محل دقیق آن را پیدا کرده و به خاطر بسپارید.

۳.صفحه نمایش سرفیس خود را تمیز کنید.

با استفاده از یک پد الکلی بدون پرز صفحه نمایش سرفیس خود را تمیز کرده و با یک دستمال بدون پرز آن را خشک کنید. از زوایای مختلف صفحه نمایش را بررسی کنید تا غبار و ذرات خارجی نداشته باشد. در صورتی که بر روی صفحه نمایش غبار مشاهده کردید، آن را به آرامی به استفاده از نوار چسب بر دارید یا با استفاده از یک کارت عابربانک، ذره را به خارج صفحه نمایش هدایت کنید.

۴.نصب

لایه ی محافظ پشت گلس را جدا کنید.

گلس را تا نزدیکی صفحه نمایش فرود آورده و بدون تماس گلس با صفحه نمایش، آن را در مرکز صفحه نمایش قرار دهید. لبه‌ی بالایی گلس را با لبه ی بالای صفحه نمایش تبلت تراز کرده و بر روی صفحه نمایش بچسبانید. گلس را رها کنید تا بطور خودکار هوای زیر آن خارج شده و تمام قسمت‌های صفحه نمایش بچسبد.
در صورتی که هوا در زیر گلس محبوس شده باشد به راحتی و با اندکی ماساژ خارج می‌شو

همین!!!

دو راز نصب گلس را هرگز فراموش نکنید:

۱- عملیات نصب را بر روی یک میز تمیز انجام دهید.

۲- قبل از جدا کردن لایه‌ی محافظ، تمرین کنید.

نتیجه آن طوری که می‌خواستید نشد؟؟

  • گلس در محلی که باید باشد نیست؟

هیچ اشکالی ندارد. ابتدا لبه های گلس و صفحه نمایش را از هرگونه غبار پاک کنید. برای اینکار می‌توانید نوار چسب را مکررا بر روی لبه ها بچسبانید و جدا کنید تا ذرات به آن بچسبد. سپس به آرامی گلس را از یک گوشه بلند کرده و دوباره بچسبانید.

  • بین گلس و صفحه نمایش ذرات خارجی وجود دارد ؟

لبه گلس را از محل نزدیک تر به ذره به آرامی کمی بلند کنید. ذره نیز به گلس چسبیده و با آن بلند می‌شود. سپس یک نوار چسب را بین صفحه نمایش و گلس سر بدهید و به محل ذره هدایت کنید. محل ذره را بر روی نوار چسب فشار دهید تا ذره از سطح گلس به سطح نوار چسب منتقل شود. نوار چسب را به بیرون کشیده و گلس را رها کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *