اخبار و مقالات

باج‌افزار wanna-cry و راه مقابله با آن را بشناسید

حمله‌ی باج افزار جدیدی با نام wanna-cry به کامپیوترهای بیش از ۷۰ کشور در دنیا آسیب رسانده است. این باج افزار به سرعت در دنیا پخش شد و مراکز مهمی چون خدمات ملی سلامت در بریتانیا و مرکز تلفن اسپانیا را آلوده کرد. این باج‌افزار، از قربانی درخواست پرداخت ۳۰۰ دلار به صورت بیت‌کوین را دارد. این باج افزار از نقطه ضعفی در ویندوز استفاده می‌کند که قبلا توسط مایکروسافت شناسایی و در قالب یک بسته بروزرسانی ترمیم شده است. اما برخی کاربران با غیرفعال کردن بروزرسانی از دریافت این بسته خودداری کرده اند.

سخنگوی مایکروسافت در مصاحبه خود با اسکای نیوز تایید کرد که مشتریانی که بروزرسانی ویندوز خود را متوقف نکرده باشند و از یک نسخه آنتی ویروس مانند windows defender (که به صورت پیشفرض در ویندوز ۱۰ فعال است) استفاده می‌کنند، از حمله این باج‌افزار در امان هستند.

بنابراین اگر بروزرسانی ویندوز خود را خاموش کرده‌اید، هرچه سریعتر آن را فعال کرده و با نصب آخرین بروزرسانی‌ها برای ویندوز و آنتی‌ویروس خود، از آلودگی به این باج افزار و سایر بد افزارهای مشابه جلوگیری کنید. لازم به ذکر است ویندوز ۱۰ از یک آنتی ویروس سرخود با نام windows defender بهره می‌گیرد و تا حد زیادی کاربر را از نصب سایر آنتی‌ویروس‌ها بی نیاز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *