متفرقه

مایکروسافت سرفیس لپتاپ را معرفی کرد.

طی یک رویداد در شهر نیویورک در تاریخ ۲ می ۲۰۱۷، مایکروسافت از دستگاه مبتنی بر ویندوز جدید خود با نام “سرفیس لپتاپ” رونمایی کرد. دستگاهی جدید با هدف رقابت با کروم بوک گوگل. این لپتاپ از یک نسخه‌ی سبک‌تر ویندوز ۱۰ با نام Windows 10 S بهره‌مند است.

“دانش‌آموزان تقاضای یک لپتاپ را دارند. آنها به دنبال یک لپتاپ سرفیس هستند”. این عباراتیست که پانوس پانای در کنفرانس مایکروسافت در شرح آلترابوکی سبک و باریک بیان کرد. سرفیس لپتاپ از هفتمین نسل از پردازنده‌های اینتل (i5 و i7) بهره گرفته و دارای یک صفحه نمایش با ۳.۴ میلیون پیکسل است. پانوس پانای همچنین اشاره کرد که این لپتاپ ۵۰% سریعتر از مک بوک ایر است.

این لپتاپ دارای یک صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی لمسی، ۲.۷۶ پوند وزن و یک طراحی شیبدار با ضخامت ۹.۹ میلیمتر در جلو و ۱۴.۴۷ میلیمتر در پشت بهره می‌گیرد. صفحه نمایش این لپتاپ فول اچ دی و با نسبت ۳:۲ است.

مایکروسافت ادعا می‌کند که عمر باتری این لپتاپ ۱۴.۵ ساعت است. همچنین نشان داده شد که بالاترین مدل این لپتاپ داری یک ترابایت هارد SSD است.

سرفیس لپتاپ در رنگ‌های متنوعی عرضه شده است که شامل، پلاتینیوم، کبود، کبالت آبی و گرافیت طلایی است. همچنین از یک کیبورد با پارچه‌ی لوکس آلکانترا، پورت USB، کانکتور برق سرفیس و یک درگاه Mini Display Port بهره می‌گیرد. این لپتاپ فاقد Type-C USB است.

تری مریسون مدیر اجرایی بخش ویندوز و دیوایس‌ها می‌گوید “این راه‌حلی کامل برای دانش‌آموزان است”.

سرفیس لپتاپ تلاش واضح مایکروسافت برای کاهش سلطه‌ی گوگل بر بازار آموزش و تحصیلات است. با سیستم عامل کروم، گوگل توانست حجم زیادی از سهم بازار را با استفاده از دستگاه‌های کروم‌بوک که سریع، جذاب و از نظر قیمت بسیار منطقی هستند، بدست آورد.

کروم بوک پیکسل گوگل احتمالا رقیب اصلی سرفیس لپتاپ مایکروسافت است. تا کنون مایکروسافت مشغول فروش دستگاه‌های بسیار گران قیمتی چون سرفیس پرو و سرفیس بوک بوده که شاید تهیه کردن آنها برای دانش‌آموزان و دانشجویان دشوار باشد.
نکته‌ی جالب در مورد سرفیس لپتاپ این است که هیچ شکافی برای خروج صدای میکروفون و حرارت لپتاپ وجود ندارد. صدای اسپیکر این لپتاپ درست از زیر انگشت شما و از میان صفحه کلید بیرون می‌آید!!!. همچنین مایکروسافت در بدنه‌ی سرفیس روزنه‌هایی مانند پوست انسان قرارداده که حرارت لپتاپ را دفع می‌کنند.

تصاویر دیگری از دستگاه سرفیس لپتاپ مایکروسافت:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *